RSS

MAZDA 323 BJ

Patrzysz na posty wyszukane dla zapytania: MAZDA 323 BJ






Temat: Mazda 323f BJ 20
Witam, chciałbym również prosić o instrukcję obsługi do mazdy 323f BJ. Moj mail: xbiegacz@op.pl. Z góry dziękuje.



Temat: Mazda 6 diesel... Się da?
Tez bylbym zainteresowany jakims info czy te silniki da sie tuningowac czy nie?

Dla ludzi szukajacych wszelkich informacji dotyczacych silnikow diesla w Mazdzie podaje link do strony klubowej MAZDY, gdzie jest wszystko ladnie opisane czarno na bialym, co, jak i dlaczego. Jak dla mnie bardzo ciekawy watek.

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=35272

Tak na szybko wkleje tylko podstawowe dane silnikow diesla (przedruk z w/w tematu z forum mazdaspeed.pl).

Seria RF
RF- pierwszy tradycyjny diesel Mazdy 64KM montowany w modelu 626 GC
RF-7- drugi "zwykły" niedoładowany 60KM (626 GD, 323 BJ, także w BJ w wersji z pompą Zyxel o mocy 71KM bez turbiny)
RF-CX Comprex - 75KM (626 GE i 626 GV) [sprężarka niemieckiej firmy Comprex GMBH]
RF-T: [stworzony dla Mazd z linii 626/6]
- RF2A 101 KM w 626 (w 323/premacy 90, 101)
- RF4F 110KM w 626 (w 323/premacy RF3F 90 i 101)
- RF5C 121, 136 w M6, MPV ≤2002
- RF7J 143 DPF w M6 (w M5 110 i 143, oraz 136 w MPV pod koniec produkcji)
W przypadku silników common rail - nazwa serii: MZR-CD
Inne silniki
RTJ - silnik w 121 1.8 D (konstrukcja Forda, 60KM/4800 1995-97)
PN - silnik w 323 BG 1.7 [PN 40(55)4700, PN 41(56)4300]
4EE1-T Isuzu - w 323 BA (lub BC) 82KM/4400
R2 47(64KM)4000 - B Series (UF) 2.2D;
WL 57(78KM)4100 - (UN) 2.5D kod silnika
WL-T 85(116KM)3500 - 2.5TD montowany głównie w MPV (wtrysk pośredni+turbinka)
W Mazdach 3 1.6TD kod silnika to Y6 66 (90KM/4000) i Y6 80 (109KM/4000) (motor koncernu PSA)
W Mazdach 2 1,4 TD 68KM MZI1.4CD (lub inna nazwa F6JA 50 (6 4000 rok 2002-2006)





Temat: Co było na początku?

Fiat UNO 1,4 96r
Seat Ibiza 1,4 96r
Mazda 323f BJ 2000r

Mazda okazala sie za mala jak w rodzinie przybylo dziecko a moglem sobie wybrac auto sluzbowe...
no i teraz jest Dodge Magnum SXT 2007


czyzby wszyscy zmieniali mazde z powodu powiekszenia rodziny ?




Temat: Dyskusja o Maździe 6
Tak czytam i czytam i właściwie momentami troche usmiecham się pod nosem... Nie jestem jakims szczególnie ortodoksyjnym fanem Mazdy, ale tez nie moge sie niezgodzić, że 6 jest nijaka, że brak jej urody czy charakteru Zrozumiałbym gdyby odnosiło się to do Skody Dacii Logan, Thalii, czy nawet Mazdy 323 BJ (niby kombi)ale nie przesadzajmy, że jest nijaka Design jest IMHO konsekwentnie stylizowany w kierunku dynamiki i sportu, podobnie wnętrze. Prosty przykład... postawmy obok siebie 6, Passata B6, Mondeo, Avensisa czy Accorda... Śmiem stwierdzić, że 6 jest dużo bardziej charakterystyczna i konsekwentna w swojej stylistyce, niż niejeden konkurent w klasie średniej...



Temat: co wybrać za 25 kpln
mialem ochte na mazdę 323 bj jednak po przeczytaniu forum.mazdaspeed.pl mi
sie odechciało -poczytaj niestety diesle japonskie z tej epoki nie były
rewelacyjne. taka mazde i tak latwiej znalezc niz 1,6 16v :)
ostatnio jezdzilem corollka 1,4 dieslem rocznym i powiem szczerze jak na moje
ekonomiczne podejscie jest super - niestety w takim przedziale nieosiagalna
cenowo
a moze cos z niedoscignionym 1,9tdi vw ?




Temat: Potrzebuje porady odnosnie Alfa 156
PLUS za to że koleś napisał co było wymienione bo inni by nic nie robili i chłam upchneli, a inna sprawa,że ludzie widząc że po niespełna 100 000km zostało wymienione zawieszenie, by sie nawet nie popatrzyli, ale kupili by takie którego opis brzmi "stan igła, nic nie stuka nic nie puka, nie wymaga wkłady finansowego" przy 5 letnim samochodzie rozumiem, ale przy 10 i 15 letnim Co do utrzymania Alfy, powiem tak- kup Mazdę, a dowiesz się co to znaczy utrzymanie, na ori częściach czy na dobrej klasie zamiennikach (tanizna odpada - nie wytrzyma długo) a ceny nie są małe. Co do Alfy to bał bym sie tylko benzyny, bo trochę wadliwa i trzeba o nią naprawdę dbać, za to JTD z tego co wiem i słyszałem to jeden z najlepszych diesle na świecie.
Jeszcze co do utrzymania, 5200zl to nie dużo w porównaniu z Mazda 323F (BJ) 2.0DiTD gdy padnie (a lubi padać) pompa paliwowa to regeneracja 4000zl, a nowa 10 000zl, a to tylko jedna część (inne raczej sie nie psują) inne sprawa kuzyn ma Focusa TDCi 2002r 80 000km i już wymienił wtryski używane ok 1000zl nowe duuużo więcej. A co do VW 200 000 - 300 000km w TDI padają turbiny, a wtryski to także norma, ojciec przy 200 000km już wymienił.




Temat: Filtr Przeciwpyłkowy-Czyszczenie


Amoze masz tez taka liste filterkow pylkowych do Mazdy 323F BJ 1.5? bede
wdzieczny ;)


Nie mam, ale Filtron produkuje do tej mazdy filtr o symbolu:
K 1112k-2x
ceny nie znalazłem

a tutaj:
http://www.nipponcar.com.pl/Oferta%20NipponCar.htm
inny kosztuje 66pln

na stronach
www.wf-sedziszow.com.pl
www.wixfiltron.pl
są katalogi filtrów
katalog sędziszowa podaje też zamienniki
poza tym każdy szanujący się sklep z olejami/filtrami ma katalogi, w
których są podane zamienniki.

Pozdrawiam
Radek





Temat: Mój Co(l)ciak :)

Co następne?
To co się znajdzie i będzie godnym następcą Na dzień dzisiejszy najwyżej stoją notowania Mazdy 323 F BJ - najchętniej poliftowa z przodem jak w obecnych mazdach, Hultaja Getza 1,6.
Więcej: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=38047



Temat: poszukuje instrukcji do 323f 2001
witam.niedawno sprowadziłem mazde 323f BJ 2 litrowym dieslem..niestety bez instrukcji..
1.może ktos z klubowiczów posiada takie auto??
2.druga rzecz to dzwne odgłosy z tylnego zawieszenia za nierównościach( dzwięk przypominający obijanie tłumika) czy ktos ma podobny problem??
po za tym autko bez zarzutu
3.czy ktoś może polecić w Warszawie lub okolicach jakis dobry i niezadrogi serwis niekoniecznie ten autoryzowany przy Puławskiej?
pozdrawiam innych użytkowników Madzi
;-)



Temat: Mazda Premacy - warto kupić?


I tu się możesz mylić. Jest to przebieg (o ile jest prawdziwy) przy którym
wymienia się rozrząd razem z pompą wodną (silnik RT 2.0 DiTD jak
przypuszczam). Koszt operacji ok. 2tys zł. Ja mam 626 z tym silnikiem :-)

pozdrawiam
pobo


Rozumiem że to samo dotyczy silnika w Mazdzie 323 BJ 2.0 TD ??





Temat: Parę pytań odnośnie eksploatacji

Hamulce jak dla mnie dzialaja super. Duzo lepiej niz w mojej poprzedniej mazdzie 323F BJ. Co do ukladu kieroniczego to musialem sie przyzwyczaic. Musisz sie przejechac i zobaczyc czy Ci leży.
No ja bym miał przesiadkę z Passata 2.8 V6 Syncro gdzie działają hamulce całkiem sprawnie więc interesuje mnie kwestia jak to wygląda w Magnumie

Typowo amerykanskie ale wiele osob mowi ze spodziewali sie ze bedzie gorzej. Tez musisz pojechac gdzies i zobaczyc.
Przez krótki okres czasu miałem do czynienia z Chryslerem 300C ale powiedzmy, że byłem tak zafascynowany autem, że na materiały nie zwróciłem uwagi

Nie zmienialem ale gdzies czytalem ze tam jest H7
No to na pewno poprawia sytuacje chociaż i tak myślę nad przeróbką na ksenon
Niestety RDS i parzystych czestotliowsci nie ma.
Wiem, że np w VW na rynek amerykański jest ten sam problem ale radio można przeprogramować. Interesuje mnie jeszcze kwestia wymiany radia na inne. Pokrętła po obu stron radia "wcinają" się w konsole. Czy w razie w można te wcięcia zaślepić?


Szukalem informacji na ten temat ale nigdzie nic nie znalazlem.

A tak swoja droga to zastanow sie nad wersja 5,7L V8 Hemi. Jest zdecydowanie mocniejsza, lepiej wyposazona a spala podobno o 1-2L wiecej od 3,5L V6.




Temat: Jakie opony letnie w rozmiarze 195/55/15 ??
Witam!!!

Jestem użytkownikiem samochodu Mazda 323F BJ rocznik 2000 1.5 90 KM
Poszukuje dobrych opon letnich w rozmiarze 195/55/15 w cenie 250-300 zł.
Zależy mi na dobrych osiągach opon na suchej i mokrej nawierzchni oraz żeby charakteryzowały się cicha pracą.

Co możecie mi polecić?

Dodam, że dotychczas użytkowałem opony marki Michelin i byłem z nich zadowolony.

Z góry Dziękuje
Pozdrawiam



Temat: Demontaż boczków tylnych drzwi
witam

mam ten sam problem co opisywany u gory zwiazany ze zdjeciem boczkow na [jakich?] drzwiach

wszystko odkrecilem powyjmowalem z wpinek klamka i korbka do szyby zdjete pod uchwytem do zamykania drzwi byl malutki otwor gdzie pasuje wlozyc srubokret zeby cos podwarzyc ale... blada nic nie idzie morduje sie z tym juz dzis caly dzien podwarzam przesuwam kombinuje juz prawie caly boczek zniszczylem a on ani drgnie - moze mam inny samochod niz ten ktorego sprawa dotyczy powyzej (posiadam mazde 323f BJ 2000r.)

ma ktos moze na to recepte jak to zrobic zeby nic nie uszkodzic a zeby zlazlo?? moze jakas foto relacje albo zdjecie zdjetego tego uchwytu (rekojesci) moze po zobazeniu jak to wyglada wewnatrz bedzie mi latwiej zrozumiec ten mechanizm i sie z tym uporac

prosze pomozcie



Temat: Parę pytań odnośnie eksploatacji
Hamulce jak dla mnie dzialaja super. Duzo lepiej niz w mojej poprzedniej mazdzie 323F BJ. Co do ukladu kieroniczego to musialem sie przyzwyczaic. Musisz sie przejechac i zobaczyc czy Ci leży.
No ja bym miał przesiadkę z Passata 2.8 V6 Syncro gdzie działają hamulce całkiem sprawnie więc interesuje mnie kwestia jak to wygląda w Magnumie
Typowo amerykanskie ale wiele osob mowi ze spodziewali sie ze bedzie gorzej. Tez musisz pojechac gdzies i zobaczyc.
Przez krótki okres czasu miałem do czynienia z Chryslerem 300C ale powiedzmy, że byłem tak zafascynowany autem, że na materiały nie zwróciłem uwagi
Nie zmienialem ale gdzies czytalem ze tam jest H7
No to na pewno poprawia sytuacje chociaż i tak myślę nad przeróbką na ksenon
Niestety RDS i parzystych czestotliowsci nie ma.
Wiem, że np w VW na rynek amerykański jest ten sam problem ale radio można przeprogramować. Interesuje mnie jeszcze kwestia wymiany radia na inne. Pokrętła po obu stron radia "wcinają" się w konsole. Czy w razie w można te wcięcia zaślepić?



Temat: lokalizacja termometra pod maską
Witam. U mojego taty od początku jak kupił Mazde 323f bj 2.0 D nie działa termometr. Godzine pokazuje normalnie na tym malym ekraniku na srodkowej konsoli, a temp same kreski migajace. Podejrzewam, ze czujnik temperatury (termometr) jest walniety albo nie ma go wcale. Stad pytanie gdzie pod maska jest on fizycznie umiejscowiony?




Temat: Brak mocy, słabe osiągi, nie wkręca się na wysokie obroty
Witam,

stałem się niedawno szczęśliwym posiadaczem Mazdy 323F BJ (2002, DITD). Autko super, gdyby nie niepokojący brak mocy zwłaszcza na niskich obrotach. Zbiera się bardzo słabo, a Vmax na autostradzie to 140 kml/h.

Poprzedni właściciel powiedział, że w serwisie gdzieś na pomorzu zidentyfikowano problem z czujnikiem ciśnienia doładowania (Boost Sensor) i zamiast niego wstawiono zwykły opornik dający stały sygnał. Kupiłem nowy czujnik (prawie 800zł oryginał), ale po jego zainstalowaniu autko nadaje się co najwyżej do podziwiania, bo jeździć się nim prawie nie da :/ Zbiera się fatalnie i w ogóle nie wkręca się na wyższe obroty. Nie dymi i nie wydaje żadnych podejrzanych odgłosów, deska rozdzielcza też nic niczym nie mruga.

Czy macie może jakieś sugestie co mogę sprawdzić/wymienić samemu przed udaniem się do autoryzowanego pastucha w celu sprowadzenia wszystkich koni z pola do stajni? Będę bardzo wdzięczny!



Temat: Różnice ciśnienia w ukłądzie chłodzenia na cylindrach
Witam
Bylem dziś w warsztacie i jakimś sprytnym sposobem zbadali mi ciśnienie w układzie chłodzenia na cylindrach.
Wyniki są takie 1- 90% 2- 60% 3-26% 4-13%
wyniki sprężania w cylindrach są idealne 15-14-15-15
jakie mogą być przyczyny takich różnic?
mechanik powiedział, że konieczne będzie rozłożenie silnika żeby dostać się do uszczelki pod głowica, która wg niego jest prawdopodobnie uszkodzona, powiedział też, że wtedy wymienia się też pasek rozrządu, napinacze, czy to jest konieczne? wymieniałem rozrząd 17 000 km temu. Jaki jest koszt takiej operacji.
Z góry dziękuje za odpowiedz

Mój samochód to
Mazda 323F BJ 2002r 1,6 98Km



Temat: Wymiana amortyzatorów tylnych => ustawienie zbierznosci??
czy po wymianie amortyzatorów w mazdzie 323 BJ DitD trzeba ustawiac zbierzność.
Mechanik który wymieniał amory (tylko tył) stwierdził ze trzeba jechac na zbierzność.
no ale przecież wyciagajac amortyzatory nie rozkrecal tylnych wachaczy ani reszty, tylko amory, a wogle to nawet jakw w tym modelu mozna cos reglulowac w osi tylnej kat pochylenia itp.



Temat: Wybór auta klasy B do ok. 25 tyś zł
szukam tego samego i bujam sie od
hondy civic heczbak koło 2000 roku 5D 1,4 bo 1,5 jest nieosiagalny albo drogi
jak cholera - dobre opinie i dobre auto mozesz kupic jak sprawdzisz co
kupujesz
do hondy jazza 1,2 koło 2002/3 roku ale tu juz 30 tys jak w mordę - no i mało
do wyboru ale równiez auto dobre i przemyslane, ekonomiczne
w miedzy czasie przerobilem mazdę 323 bj, toyote corolle i dalej stoje jak
osioł i nie wiem czego sie czepić
w te na f nie wierzę, ale bazuje na doświadczeniach ludzi który zawiedli sie
na tych markach w przeszłości, nie wiem jak wyglada terazniejszość
niezly jest hyundai getz - kupujac taki z 1,3 masz fajne auto, ekonomiczne i
niezle zrobione - osiagalne za pieniadze ktore chcesz wydać - tym jezdze i
znam z auto...psji

Jak sie na cos zdecydujesz daj znać, może kupie to samo :)
rt





Temat: Parę pytań odnośnie eksploatacji
- Jak sprawuje się układ hamulcowy i kierowniczy? Amerykańskie auta znane są z "gumawatości" tych układów i słabego wyczucia. Czy Magnum też ma tą przypadłość?

Hamulce jak dla mnie dzialaja super. Duzo lepiej niz w mojej poprzedniej mazdzie 323F BJ. Co do ukladu kieroniczego to musialem sie przyzwyczaic. Musisz sie przejechac i zobaczyc czy Ci leży.

- Czy zawieszenie można porównać do jakiejś europejskiej konstrukcji poz względem prowadzenia czy jest to typowy ponton?

Zawieszenie z tego co pamietam to mercedes E klasa chyba okularnik (w ramach wspolpracy z Daimlerem)

- Czy materiały wewnątrz są aż tak słabej jakości jak się mówi?

Typowo amerykanskie ale wiele osob mowi ze spodziewali sie ze bedzie gorzej. Tez musisz pojechac gdzies i zobaczyc.

- Sprawa oświetlenia: czy do reflektorów pasują żarówki H4/H7 czy trzeba zmieniać osadzenie?

Nie zmienialem ale gdzies czytalem ze tam jest H7

- Czy koniecznie muszę tankować 98? Wystarczy paliwo 95 oktanowe?

Ja tankuje 95 i jezdzi sie dobrze i problemow zadnych nie mam. Mechanik tez nic mi nie mowil.

- Jaki byłby koszt instalacji gazowej i jakiej wielkości butla zmieści się w miejscu koła zapasowego?
- Kwestia radia: brak RDS'u i parzystych częstotliwości jest obecny w podstawowym radiu? Czy ewentualna zmiana na inne jest trudna do wykonania?

Niestety RDS i parzystych czestotliowsci nie ma.




Temat: Czy jesteś zadowolony ze swojej Almery ?
co do miejsca z tylu to mazda 323F BJ (w ostatniej wersji nadwozia) jest liderem w swojej klasie jesli chodzi o miejsce z tylu...
co do czujnika ABS... zepsuty - moze powodowac zbyt wczesne "nieblokowanie" kola?
swoja drogą, mam wrażenie, że ABS w almerze nie skraca drogi hamowania... zastanawiam sie nad jego wyłączeniem - przynajmniej na próbę... jak to zrobić najlatwiej?



Temat: Szukam samochodu


Witam
Poszukuje używanego samochodu. Moje kryteria to:
- mocny silnik - minimum 110KM (najchetniej diesel)
- Hatchback - 4 drzwiowy
- wiek około 3,4 lata
- nie za duży i nie za mały - mieszkam w miescie i chcę się wcisnąć
pomiedzy inne samochody.
- niedrogi w serwisowaniu - tanie części, i raczej niepsujacy sie - ale
jak sie cos zepsuje zeby mozna bylo łatwo go naprawic
- cena max to 40k
Dotychczas miałem francuskie auto - CLIO - dostęp do niektóych części jak
się już coś zepsuło był tragiczny.
Jak na razie wybrałem sobie Seata Leona, Forda Focusa II i Opla Astre II..
Co byście mi polecili, albo doradzili., może inne propozycje?


Polecam Mazdę 323F BJ  2.0 DITD albo jeżeli masz więcej kasy to "3" ale
chyba do 40 k nie znajdziesz diesla





Temat: Filtr Przeciwpyłkowy-Czyszczenie

Amoze masz tez taka liste filterkow pylkowych do Mazdy 323F BJ 1.5? bede
wdzieczny ;)

O ile się nie mylę, to tańszy może być PZL-Sędziszów.
Do Twojej Hondy powinny pasować:
Filtron        1017 (1018 z AC)
PZL Sędziszów    WA60-175
Fiaam         PC 8017
Mann         CU 2253
Tecnocar     E328
Rover         JKY 100010

Znajdź sobie tańszy i załóż. Nawet najgorszy jest lepszy od
zapchanego/zagrzybionego.

Pozdrawiam
Radek






Temat: Auto na gaz czy na rope

W takim razie bierz Mazdę 323F Jest w czym wybierać, sporo zagazowanych już można u nas kupić. Najczęściej są w nich silniki 1.5 16V. Nie spalają dużo a dynamika jazdy naprawdę super Oczywiście można też kupić taką Mazdę z motorem 1.8, wtedy już można poszaleć . Honda też jest dobrym wyborem ale za 10 tysięcy kupisz starszą od Mazdy ( Hondy się bardziej cenią ). Rover to dobre, ładne auto ale koszt części jest naprawdę czasem powalający. Także tą markę odradzam .

323F BG czy BA ?

Najczesciej silniki 1,5 ? A w ktorym modelu ? BA czy BG ? Bo BJ, to już poza rokiem 2000 i przestal byc F...
Jak cos radzisz, to moze radz dokladnie. Bo tak sie sklada ze 323F BG sa swietnymi autami ALE NIE DO GAZU ! Przeplywomierz jest skontruowany w taki sposob, ze do gazu sie to nie nadaje i ciagle pada.
Jesli mowisz o BA, to z calym szacunkiem, ale gaz robi z silnika 1,5 totalnego woła. Kup sobie rower i go zagazuj - podobny efekt. No chyba ze nie przeszkadza ci powolnosc...
No i jesli w ogole gaz w takich auta to tylko pelna sekwencja. Chyba ze mowisz o silniku gaznikowym z pierwszej generacji BG.
A hondy (niektore, bo wiesz, Hond, dosc duzo tez mdoeli jest...) dzialaja dosc dobrze na gazie, bo maja duza tolerancje wysokosci temperator (bo silniki sa przystosowane do pracy na wysokich obrotach).

A - co do tego "niespalania duzo", to Ty wiesz co mowisz jesli chodzi o Mazde 323F ????????



Temat: Mazda 323 czy Punto?


mieście. Zależy mi na tym, żeby nie wydawać dużo pieniedzy
na naprawy. Mam dwa typy - Mazdę 323 z 92 roku lub Punto z
97 roku. Co lepiej kupić?


 Jeśli 323 z 92 roku to BG, a jeśli BG, poszukaj może z 93-ego
 (nie wiem, czy w 94-ym były jeszcze BG czy już BJ). Zawsze
 ciutek nowszy (ale pamiętaj, że ważniejszy jest stan).

 Maździdło fajne jest, zwłaszcza gdy ma w nazwie literki GT (i
 najlepiej z dodatkiem -X, lub -R ;) Jak mniemam takiego
 śmietnika jak mój to pewnie nie szukasz, ale jest minimum jeden
 na sprzedaż ;) Jeśli będziesz chciał Mazdę, to obejrzyj zawias.
 Jest tam masa różnych gumek, gumeczek, silenblocków, które mają
 jedną zasadniczą wadę -- kosztują sporo kasy. ZTCP następną
 upierdliwością jest tylna piasta, jeśli łożyska są zajeżdżone,
 to też ciutek to kosztuje, bo stanowią jedność z piastami. Z
 innych słabszych punktów tego modelu są podatne na korozję ramki
 drzwi. Innych upierdliwości z gatunku powtarzalnych na razie nie
 zauważyłem (bo tych niepowtarzalnych w śmietniku jest sporo ;)

 W Punto nie umiem ani trochę.

 r.





Temat: Mazda 323f


Mam mazdę 323 ale w Dieslu. Na razie mało przejechałem bo 2000 km w dwa
tygodnie i jestem zadowolony. Mój znajomy ma BJ - kę w benzynie i miał
straszne kłopoty z zagazowaniem jej. Nie wiem czy to wina silnika czy


Hej! Przymierzam się do takiego samochodu. Ile Ci spala w trasie/w miescie?
Ciężko było znaleźć taki samochód do kupienia? I jesli można wiedzieć ile
Cię kosztował?
pzdr,
keimak





Temat: Moj fiat brava 1.6 16v nowe foty i opis na 1 stronie
szukam mazdy 323f bj z rocznikow 2000- 2002, lub mazdy premacy rowniez podbne roczniki , ewentulanie honda civic ale tu niestety jest problem bo z rocznikow 2001 do 2003 sa paskudne a z rocznikow 2000 i nizej max 1999 sa juz troche ociosane stylistycznie.
Szukam tez galanta z rocznikow 2000



Temat: Co było na początku?
Fiat UNO 1,4 96r
Seat Ibiza 1,4 96r
Mazda 323f BJ 2,0 DiTD 2000r

Mazda okazala sie za mala jak w rodzinie przybylo dziecko a moglem sobie wybrac auto sluzbowe...
no i teraz jest Dodge Magnum SXT 2007




Temat: Moj fiat brava 1.6 16v nowe foty i opis na 1 stronie
z opisu Morgenika wynika, ze mazdy 323f bj lub premacy szuka

bj - ciekawe komu sie pierwszemu skojarzy ;-)



Temat: 1

zapomniałem dopisać dokładnie: Mazda 323f (BJ) 1999r.  - yackpl@wp.pl



Temat: 1
Witam!Czy może mi Pan wysłać na maila instrukcje do Mazdy 323F (BJ) z 1999r.?



Temat: Sterownik central zamka
Witam,zwracam się z zapytaniem gdzie w Mazdzie 323F BJ rocznik 1999 jest zamontowany Sterownik central zamka. Jestem świeżym nabywcą tego pojazdu i wiele jeszcze "nie kumam", dlatego bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam



Temat: instrukca obslug
POSZUKUJE INSTRUKCJI OBSLUGI MAZDY 323F BJ z 1999 r. najlepiej w formie elektronicznej,
lub adresu gdzie mozna sciagnac.




Temat: Zapytanie
Witam Zwracam śię z zapytaniem jak w MAZDZIE 323F BJ rocznik 1998-99 zciągnąć przedni zderzak mam do wymiany lampy przeciwmgielne i nie wiem jak tego dokonać prosze o podpowiedz może jakieś fotki zgóry dziękuje.Pozdrawiam



Temat: Szukam instrukcj
Jeśli ktoś z Was ma instrukcję do mazdy 323f BJ rocznik 1999 z silnikiem 1.5 to bardzo proszę o kontakt na numer 603994001 lub przesłanie e-mailem na wieslaw.w40@wp.pl.n. Pozdrawiam i z góry dziękuję.



Temat: Gdzie znajduje się filtr paliwa
DO WSZYSTKICH KTÓRZY PYTAJĄ FILTR PALIWA W MAZDZIE 323 DITD BJ 1999r VI generacja ZNAJDUJE SIĘ W KOMORZE SILNIKA PATRZ NA WPROST SIEDZENIA PASAŻERA ZA KORKIEM WLEWU PALIWA. Umieszczony jest za metalową osłoną na której są 2 gniazdka złącza od czujników od filtra.
Tak wygląda dość spory http://motoallegro.pl/item529458027_knecht_filtr_paliwa_mazda_mpv_premacy_323_626_v_6.html
Aby go wymienić odkręcasz osłonę metalową razem z filtrem odpinasz 2 czujniki, oraz 2 przewody paliwowe wymieniasz filtr dokrecasz wszystko jak trzeba i ma smigać. Czas pracy 30- 50 minut zależy czy masz zgrabne ręce i odpowiedni sprzęt.Pozdrawiam



Temat: Czy zamek drzwi kierowcy jest podświetlany
co do podświetlanej stacyjki to zawsze się tym spotykałem a juz 4-tą mazdę przerabiam (323F BG, 323F BA, Xedos6, i teraz 323F BJ) wszystkie miały podświetlaną stacyjkę a co do zamka to tylko Xedos.
Zresztą co do obecnej BJotki to nie ma ABSu a z 99 roku jest DiTD, i tak jak mówicie loteria, trudno spotka dwie tak samo wyposażone Maździory




Temat: Zamieszanie z felgami
panowie.. te 205/50 r16 to przesada jak na miatke.. http://www.miata.net/garage/tirecalc.html

205/45 to prawie przyblizenie do serii, tak jak np. 205/40 r17 i co wiecej to juz troszeczke zbyt wiele..

a z wlasnego doswiadczenia powiem ze przy felgach r17 i gumie 205/40 na autach gdzie seria do 14" 185/60 i podobne czy to miata, czy to 323F BA/ 323F BJ etc, wszystko mazdy w rodzinie na 17" nic nawet przy pełnych autach > ahhh no i wszystko na glebie, miata 50/50, mazdy 60/40 i 40/40, za taki rozmiar jestem pewien ze nie przyciera.



Temat: Samodzielna wymiana sworznia wahacza
Witam,

Może ktoś z Was ma jakieś doświadczenia z wymiana sworznia wahacza przód w 323F BJ czy innej mazdzie (626, Premacy). Oryginalnie NIE jest to element wymienialny i sam sworzeń NIE występuje w ASO Mazdy jako część zamienna (tuleje gumowe i silentbloki tak, sworzeń nie).
Są oczywiście dostępne zamienniki od KIA, CTR, 555 (45-60pln) co oznacza, że się powinno dać wymienić.

Nowy wahacz (B28V-34-300B) to koszt >1200pln, używany oryginalny zagraniczny 250-280pln. Zamienników pasujących do wersji po liftingu nie ma (ja nie znalazłem).

Czy ktoś z sukcesem podmienił sworzeń i przejechał kilkanaście tysiecy km?
Wiem, że Pan Jaksa robił to kiedyś, ale klienci reklamowali naprawę więc tylko nowy lub dobry używany teraz proponuje bo wcześniej się sparzył.
Może ktoś inny ma dobre lub złe doświadczenia w tym temacie? Jak wyglądała wymiana na co należy zwrócić uwagę aby nadal się cieszyć bezpieczną jazdą.

Pozdrawiam
M
MarekW dnia 10 Maj 2009 | 12:44, w całości zmieniany 2 razy



Temat: Interfejs diagnostyczny

Mam mazdę 323f 1,5 KAT 1999 rok
a czy to nie jest czasem rok pierwszej rejestracji a auto to 323 f BA a nie BJ? i czy jeśli to BA to nie ma tam czasem OBD1?
i jeśli na złączy jest napisane "diagnostic" to na pewno jest to, to właśnie złącze.

EDIT: otwórz to złącze i w środku na tej klapce, którą podniesiesz masz opis złącza. jeśli jest takie samo jak na dole tej strony http://www.mazdaspeed.pl/web/warsztat/warsztat.php?c=obd
to bardzo mi przykro ale wyrzuciłeś 135 zł w błoto




Temat: [R414] Szukam Roverka
Chcąc być obiektywnym trzeba przyznać, że celujesz w przyzwoite i nietuzinkowe auta, choć każdy z nich ma kilka słabszych punktów.

Roverek 400: oczywiście nikt tu złego słowa nie powie, ale obiektywnie to bardzo dobnre auto. Zwracając baczniejszą uwagę na poziom płynu chłodzącego, auto odwdzięczy się bezawaryjnością

Honda Civic 5D: technologicznie bliźniacza z R400, ma problem z korozją tylnych błotników w miejscu łączenia błotnika ze zderzakiem

Mitsu Carisma: umiarkowanie niezawodne auto, ale ze słabym zawieszeniem. Dość częśto wybijają się tuleje. Co dziwne to samo zawieszenie zastosowano w pseudominivanie SpeceStar i tam spisuje się niemal bezawaryjnie. Silniki GDI moga byc kłopotliwe w naprawie (obiegowa opinia). Technologicznie powiązany z Volvem s40.

Mazda 323F: nie wiem jaki rocznik rozważasz, czy model BA, czy BJ, ale właściwie każdemu z nich usterki sa obce. W modelu BA może czasem dokuczać świst powietrza (brak ramek w oknach - świetnie się prezentuje), BJ - raczej bezawaryjne auto pozbawione jakiegoś polotu, taki typowy wołek roboczy. Acha... diesle dość wrażliwe na jakość paliwa...

Podsumowując: z całej stawki próbowałbym poszukac dobrej zadbanej czterysetki. Dostajesz funkcjonalne i dość bezawaryjne auto, a ponadprzeciętny styl dostajesz gratis



Temat: Zamienniki części - przeguby, łożyska, hamulce, zawieszenie

witam klubowiczów. Mam zapytanie -czy może mi ktoś doradzić w pewnej sprawie.Chciałbym wymienić w mazdzie 323f,2.0ditd(90 KM) z 2000 roku(BJ) tylne wachacze ale nigdzie nie moge dostać ani wachaczy ani tulejwk.Wszędzie mówią mi że tylko w serwisie całe wachacze ,a mechanik powiedzia mi że napewno znajdę same tuleje tylko muszę poszukać albo dopasować od innego modelu lub samochodu. Czy mógłby mi ktoś pomóc bo niewiem czy kupować cały wachacz czy poszukać samych tulejek,Z góry dziękuje
Wahacze tylko orginalne (używane widziałem na allegro niedawno).
Ale nie ma sensu płacić za całe. W tedgum.pl można zamówić same gumy. Nie wiem czy maja w ofercie na stronie, ale jak zadzwonisz, to panowie szybko załatwiają sprawę - tzn maja je.
Koszt gum na jeden wahacz to około 70 pln.



Temat: Instrukcja/fotorelacja czyszczenia kolektora wlotowego w DiTD
Cześć,

Ostatnio miałem okazję przypatrzyć się mojej MADZi od tyłu bo jechałem za żona i trochę się podłamałem .. kopci i to prawie zawsze, przy ruszaniu więcej później troche mniej, a jak się depnie na maksa to chmura czarnego dymu i ludzie zmieniają pas :-).

Jak czytam to forum to widzę, że większość mazd ma podobne objawy. Nie czyściłem IC (ponoć prosta sprawa jak się ma 323F BJ) ani dolotu. Nie wiem czy EGR się domyka czy nie, czy IC jest zapchany i powietrza brakuje.. może na zlocie w Koninie się parę rzeczy wyjaśni ...

Pozdrawiam
Marek



Temat: Czy zamek drzwi kierowcy jest podświetlany
U mnie 323 BJ z 1999r. Wkładka metalowa, podświetlanie stacyjki na zielono jest. Centralny oryginalny Mazdy z pilota.

Tam w którymś poście kolega opisywał jak ściągać boczki z przednich drzwi i dziwił się czemu dwie kostki są do niczego nie podłączone...może jedna z nich jest akurat do tego podświetlania klamki




Temat: poradzcie co kupić z japończyka


Muszę kupić samochód a ponieważ nie planowałem  w tym roku mam ograniczony
budżet do 12tyś zł
Myślałem nad jakimś japońcem, bo mają opinie samochodów trwałych i nie
psujących się.


Moze mazda 323F BA - nie bierz z silnikiem 1,5 - szukaj wersji GT z 2,0
- wszystkiego sie dowiesz na forum.mazdaspeed.pl

za 3000 euro kupisz już w bardzo dobrym stanie.

a jak się postarasz to znajdziesz nawet BJ w cenie do 4000 Euro





Temat: Zamienniki części - przeguby, łożyska, hamulce, zawieszenie
witam klubowiczów. Mam zapytanie -czy może mi ktoś doradzić w pewnej sprawie.Chciałbym wymienić w mazdzie 323f,2.0ditd(90 KM) z 2000 roku(BJ) tylne wachacze ale nigdzie nie moge dostać ani wachaczy ani tulejwk.Wszędzie mówią mi że tylko w serwisie całe wachacze ,a mechanik powiedzia mi że napewno znajdę same tuleje tylko muszę poszukać albo dopasować od innego modelu lub samochodu. Czy mógłby mi ktoś pomóc bo niewiem czy kupować cały wachacz czy poszukać samych tulejek,Z góry dziękuje



Temat: Dyskusja o Maździe 6

Widzą na ulicy Seata, Hondę, Peugeota, Rovera czy Alfę Romeo wiesz, że to samochód tej marki. Mazda pościagała trochę od innych i nie wprowadziła nic charaktyrystyczne w swoim samochodzie.

Jest w tym ziarnko prawdy, Mazda od dłuższego czasu nie potrafi znaleźć jakiejś spójnej i dobrej stylistyki swoich aut. Z jednej strony piękne RX-8, z drugiej strony obecny model 6, który jest rzeczywiście trochę mdławy, dużo lepiej wygląda już Mazda 3.

Z drugiej strony, nie można odmówić Maździe 6 nowoczesnego wyglądu. Przypomnijcie sobie z jakiego auta ten model wyewoluował - z najnudniejszych roczników 626! Obecne 6-ki to krok naprzód w dobrą stronę.

Miejmy nadzieję, że Mazda zatrudni tak odważnych stylistów, jak kiedyś i będzie ją stać na wypuszczenie tak niesamowicie oryginalnych samochodów jak stare 323F (BG i BJ) czy serię RX.



Temat: Kupie rozbita 323 BJ lub czesci
Witam!
Jak w temacie kupie Mazde 323F nadwozie BJ. Najchetniej po 2001r. produkcji z silnikem diesla. Moze byc bardzo mocno rozbita z tylu, z bokow i z gory. Ewentualnie bardzo duzo czesci przodu i wnetrza.
Robert



Temat: Zamontuję komputer pokładowy
ktoś w warszawie do mazdy 323f '99 (bj) 2.0 DiTD podjąłby się zamontowania??




Temat: Mam ją w sercu (on the road again...)

Relacja z soboty w warsztacie.

Pacjent: MIAZGA 323F (BJ) FP 115KM, M/T, sprzedany w lutym 2001.

Przebieg: 60 000 km.

Historia: bez wypadków, stłuczek, zarysowań, jeden właściciel.

Uszkodzenia:

1. skrzynka biegów terkocze podczas jazdy na niskich biegach...opróżniona z oleju o konsystencji smoły z mieniącymi się opiłkami

2. wyciek oleju z silnika przez uszczelniacz wału korbowego (strona flywheel)

3. wyciek oleju z 3 amortyzatorów

4. luz łącznika stabilizatora (wszystkie były wymieniane jeszcze podczas gwarancji NIEJEDNOKROTNIE)

5. tarcze hamulcowe przednie...konieczny szlif, ponieważ rowki na obwodzie głębsze były od 1mm

Lista czynności naprawczych wykonanych w tym aucie w czasie trwania 3-letniej gwarancji jest wielokrotnie dłuższa.

Miazga to miazga.

EDIT:

zapomniałem dodać, że pali olej silnikowy...


Qźwa, słyszałem, ze BJ to z deka shit jest, ale zeby aż tak?
Poza tym, podobno najmniej awaryjne z całej rodziny 323 były BG (czyli jeszcze rodowite mazdy, a nie jakies tam fordo-mazdy).

Chyba coś w tym jest, bo np swoją 323F BG '92 kupiłem jak miała ok 180000km, przejechałem 50000km i w zasadzie dołożyłem z 600PLN (tylny wydech, złączka elastyczna wydechu i klocki hamulcowe, a no i uszczelkę pod pokrywe zaworów). Przed sprzedażą padł jeszcze akumulator, ale sie nie dziwie, bo był jeszcze ORYGINALNY!

Z resztą ojciec tesh miał odpowiednio wczesniej 323F BG i tesh nie narzekał. Fakt, ze trzeba było zrobić sprzęgło, bo było wyrąbane do oporu (@-tech coś o tym wie....), do tego doszedł rozrząd (pasek, napinacz, etc...) no i nowe opony oraz klocki i przegub napędowy (na własne życzenie - jazda z rozwaloną manszetą w zimie ). Ale generalnie autko na medal. Z resztą czasem widuję się z obecnym włascicielem tej madzi. Gostek założył LPG i popierdziela równo. Stan autka z zewnątrz bardzo dobry, zero korozji itp. Przebiegu jush ma grubo ponad 200.000 i gosciu nie narzeka, wręcz przeciwnie, zadowolony, że przesiadł się z audi 80 na tą mazdę...

Ehh, ta BJ to jakaś kiepawa, albo taki egzemplarz się trafił...

Pozdro
SM